helg?

Vart inget blogg inlägg igåt då min dator och jag inte kom så bra överens... Men kan väl berätta lite om igår  och idag, typ min helg och den började som sådan.
LÖRDAG mamma kom och väckte mig och Linnea kring klockan 9 för vi skulle då ut och släppa ut hästarna. Så hästarna var väl ut kring halv 10 och då gjorde vi bort att mocka, sopa osv. Sen gick Linnea och mamma in och jag stannade kvar en stund till för att städa den skitiga kaninburen. Han var jätte lycklig den lilla krabaten:* Efter det gick jag direkt in och fikade för att sedan bege mig ut till stallet igen, men då för att rida:) Linnea följde med, på Papito. Vi red en slinga på 8km där pappa kör sina travhästar och det gick hur bra som helst! Galliano var jätte skärpt och lyssnade på alla hjälper och bar upp sig själv riktigt bra:)
Sen på kvällen som jag skrev innan i ett tidigare inlägg så blev det siretorp med en massa trevliga människor:P Blev inte särkilt mycket av det där som kallas sova, inte förrän typ kring 4 halv 5 på kvällen och sen kom mamma och hämta mig kring halv 10(SÖNDAG). När jag då kom hem gick jag in för att käka frukost sen blev det ut till stallet och mocka,sopa osv. sen packa och göra i ordning tills dressyrspecialen på ridhuset senare på eftermiddagen. Han skötte sig hur fint som helst, tror seriöst inte han har varit så fin i dressyren någonsin! Men jag testade förresten att rida med remontnosgrimma idag istället för en vanlig nosgrimma(?).
Någon som vet om det kan bero på de? (brukar heller inte ha nosremen på när jag rider med den vanliga nosgrimman).
  

När vi kom hem efter ridningen tog jag och pappa in dom andra hästarna som fortfarande var ute, vi gav alla hästarna mat och pysslade med dom en stund. 
Sen gick vi in och åt, efter de klädde hela familjen julgranen. Tänka att det snart är jul!:) 

Men nu är det nog dax för mig att sova, tror det kan bli så att man måste stiga upp imorrn igen redan klockan 9 för att släppa ut hästarna om inte snällis pappa gör det. Vi får se hur det blir! NU, GODNATT:*


Kommentarer
Postat av: N

Asså, remont har man ju ganska mycket på unghästar för att dom inte ska hålla på å fixa me munne tror ja :)



Sv: Jo, helt rätt :) Maxad C på 15 år, som beter som 6 ;)

Tävlar du nåt? :)

2009-12-21 @ 07:47:29
URL: http://blackijacki.blogg.se/
Postat av: Elin

SV: Ja tävlar lite smått i både hoppning och dressyr. Tävlar du i nåt?

Har faktiskt börjat att läsa boken lite och jag tycker hittils att den är riktigt bra. Det finns övningar i boken som man får göra bla :)

2009-12-21 @ 07:51:37
URL: http://elinpamlin.blogg.se/
Postat av: Elinore

jätte fin blogg och header :D

2009-12-21 @ 12:18:07
URL: http://etraningsdagbok.blogg.se/
Postat av: Angelica

Hej! Fin blogg :D



Vad jag har fått veta om remontnosgrimman är att den trycker inte på tänderna längst in som en vanlig nosgrimma. Casper blev en helt annan häst när jag satte på honom en remont, förmodligen eftersom det slutade trycka på hans tänder. :) Så det tryckte nog på han tänder, sen så allmänt tycker jag att en remont gör att bettet ligger stabilare i munnen än om man rider på en vanlig nosgrimma.



God Jul =D

2009-12-21 @ 14:57:32
URL: http://mittlivmedhastar.blogg.se/
Postat av: amanda

jag tycker remont är jättebra=)

och supersnyggt :]

2009-12-21 @ 17:30:56
URL: http://amandastranings.blogg.se/
Postat av: Elin

SV: Tack :)

Kul! va tävlar du i för klasser?

2009-12-21 @ 19:51:18
URL: http://elinpamlin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0