Kort om..

Nä jag kom just på att ni som läser bloggen kanske inte vet så mycket om mig, hästarna jag håller på med osv.
Så här kommer lite kort om mig;
Jag heter Amanda och är 15år, går alltså i 9an och har massa plugg..USCH! Men inte just nu då, för vi har ju jullov(Y). Jag bor tillsammans men min familj och alla våra djur på landet, typ mitt ute i ingenstans, eller typ mitt ute i skog. Fast det finns ju faktiskt även några plus med de. Men nu till mitt "hästliv".
Jag har alltid gillat hästar och hästar har alltid funnit runt omkring mig. Jag har själv haft några sommarhästar när jag var yngre. Men nu har jag ju en egen häst, kan ju berätta lite om han.
Galliano Marrone; Kallas ibland för lilleman, då det är svårt att komma på någon typ förkortning av hans namn..
Han är en 18-årig, mycket fin allround ponny på hela 1,35,8m(C-ponny). Jag fick han 15/2 -08 så har snart om någon månad ägt honom i 2 helt galet bra år! Vi har hunnit med att tävla rätt mycket. De tävlingarna på senaste tid har gått super(!!) iaf dom i hoppningen(LD&LC), placerade varje gång. Han älskar verkligen att hoppa, och hoppar allt som mette styr på och river gör han väldiiigt sällan. Man skulle kunna sätt upp i princip vem som helst på hans rygg och det skulle bli en felfri runda, eller så länge ryttaren styr på rätt väg då:P Han är verkligen en stjärna i hoppningen! Sen i dressyren är han också duktig men med mig på ryggen lär det aldrig bli någon rosett. Vi har startat LC några gånger med rätt okej resultat sen även LB en gång. 
Men hoppningen är nog minsann våran grej helt enkelt:) Sen till sommarn så kanske det blir att ställa upp i LB hoppningen. Men får se hur det blir med de.
Nu vet jag inte vad jag ska skriva om längre. Så vill ni veta nått mer? Kommenter,:)

Nu lite bilder på jag & Galliano, under några av årets tävlingar. Både Klubb och lokal.

   

PUSS

Kommentarer
Postat av: Emma

SV: Åh TACK:D!

btw,fin design:)

2009-12-20 @ 17:28:47
URL: http://emmaarbast.blogg.se/
Postat av: Elin

SV: Ja det har jag :)

2009-12-20 @ 19:33:53
URL: http://elinpamlin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0